Hoe deel je een (goed) idee (goed)?

boek Pauline le Rutte Goed idee delen

Allereerst: waarom zou je je ideeën delen? Goede vraag. Want: het kost tijd. En: gaat iemand anders er dan niet mee vandoor? Die kans bestaat, inderdaad. Hoewel dat waarschijnlijk wel meevalt. De kans dat je goede idee tot de troonsafstand van WA in de la blijft liggen is groter. En daar heb je meteen een goede reden te pakken om … Lees verder

Hoe je een perfecte tekst publiceert

Kermit de Kikker

Trek je bureaula eens open. Ligt daar nog een tekst die eigenlijk wel klaar is, maar nog niet perfect? Nee? Check dan die map onderaan in je Google Drive. Grote kans dat je ’m daar verstopt hebt. Veel mensen beginnen aan een tekst, ronden ’m vrijwel af en laten ’m dan maanden liggen voordat ze ’m publiceren. “Hij is nog … Lees verder

Schrijven als een ambtenaar? Verleden tijd!

Terras in Parijs

De zon schijnt, je hebt weinig tijd en wilt toch een artikel of blog schrijven. Voor de zichtbaarheid, de klantenbinding, de vingeroefening… Wat doe je? 1. Kader je tijd in, zodat het je geen uren gaat kosten. Hoeveel tijd wil je er maximaal aan besteden, aan die eerste versie? 30 minuten? Driekwartier? 2. Blok je tijd in je agenda. Het … Lees verder

Bloggen? 3 dingen die je vooral niet moet doen

succes failure

De strategieën voor meer lol en succes bij het bloggen ken je inmiddels (want die kon/kun je in dit artikel lezen). Maar er bestaan ook een paar zeer effectieve strategieën om je lust in bloggen juist de nek om te draaien. En het zou zomaar kunnen dat jij hier (onbewust) heel goed in bent. Geeft niks, maar misschien vind je … Lees verder

Schrijven loont. Altijd.

vulpen schrift schrijven

Wist je dat het schrijven van een (blog)artikel nooit verspilde moeite is? Zelfs niet als helemaal niemand het leest? Ben je zzp’er (of zoiets) en heb je geen nieuwsbrief, e-magazine of blog waarvoor je artikelen schrijft, omdat je dat ‘zonde van de tijd’ vindt en meent dat er niemand op jouw schrijverij zit te wachten? Besteed dan 5 minuten van … Lees verder

De 3 belangrijkste strategieën voor een succesvolle blog

bloggen

“Vooral doorgaan!” zei Barry Stevens altijd bij de Soundmixshow. Ook tegen Marco Borsato en Glennis Grace. En dat deden ze: doorgaan! Gelukkig hoef jij voor je blog geen gênante auditie te doen à la The Voice. En je hoeft ook geen HMH of Ziggo Dome af te huren voor een groot publiek. Maar wat moet je dan wel doen om … Lees verder