Copy, paste, pfff…

Lees jij alle artikelen die je concurrent schrijft en heb je vervolgens geen idee hoe jij je daarvan nog kunt onderscheiden? Zou je ze (stiekem) het liefst 1-op-1 willen overnemen? En krijg je acuut een writer’s block omdat je denkt dat jij echt nooit zoiets kunt schrijven?

Maak dan nu even een sprongetje in de lucht. Of beter: hang de vlag buiten. En nee, dat is niet overdreven.

Je hebt misschien bewondering voor hem of haar, maar wil je echt kloon nr. zoveel worden? Ik denk het niet.

Negeer juist die e-mailnieuwsbrieven van je concurrenten. En die van mensen die je eerder frustreren dan inspireren. (Is dat die van mij? Zeker weten? Opzeggen!)

Het is namelijk zonde van je tijd. En je ‘vervuilt’ er je hersens mee.

Veel ‘coaches, trainers en adviseurs’ met een eigen e-mailnieuwsbrief hebben namelijk (zelfbedachte of ook weer van anderen gejatte) mantra’s die ze voortdurend herhalen. Daarmee slijten ze de (allang) platgetreden paden in je hersens nog verder uit. Wat het voor jou nog lastiger maakt om ervan los te komen en met je eigen originele ideeën aan de slag te gaan.

Skippen dus die hap.

Zoek je inspiratie? Wil je je onderscheiden? Abonneer je op een nieuwsbrief over een volstrekt belachelijk onderwerp (Lego?). Lees het blog van een Muppets-adept, een Feng shui-freak of kookboekenschrijfster (een van mijn favorieten: Chocolate & Zucchini).

Je zult merken dat je daarmee veel sneller op verrassende ideeën komt voor je eigen blogs en artikelen.

© 2013 Annet Talsma > Bureau Eigenwijs

Vond je dit interessant? Meld je rechtsboven aan voor mijn e-magazine met schrijftips en je krijgt meteen het gratis SPIEKBRIEFJE (voor slimme schrijvers) in je mailbox met nog meer tips om goeie teksten te schrijven.

 

Waarom je de ene keer een d schrijft (en de andere keer een t)Kan & kunt: een lastig duo